مرجع اخبار رسمی مرجع اخبار رسمی .

مرجع اخبار رسمی

لایحه بودجه ۹۸ و حکایت در شکسته دستشویی

توانایی اقتصادی علاوه بر آماده کردن وضعیت پرورش سریعتر اجتماعی و سیاسی استدلال تقویت توان بازدارندگی و از فی مابین بردن بخش اعظمی از کژی های ناشی از بیکاری و فقر می‌باشد .

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی


۱۸
دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲ اقتصادی اقتصاد کشور‌ایران خط مش و آرامبخش نظرات لایحه
میزان دارایی 98 و حکایت در شکسته دستشویی خبرگزاری تسنیم- برای بررسی دارایی رویه آهن در سال 98 لایحه بودجه را مطالعه می‌کردم و علاوه بر مشاهده تغییرات میزان دارایی در سالهای 96 تا 98 که به ترتیب از حدود 28 هزار میلیارد ریال به 16 و بعد از آن 14 هزار میلیارد ریال تنزل کرده می باشد که با محاسبه تورم می‌توان اعلام کرد در سال 97 نصف و در سال 98 هم مجدد نصف خواهد شد که مفهوم آن رسیدن بودجه عمرانی این گروه حیاتی به حدود 25 درصد دارایی عمرانی سال 96 است . این سئوال برایم ایجاد شد که با این حجم مضاعف داده ها و اعداد و ارقام نمایندگان مردم و چه بسا مسئولین چه‌طور به تصویر غدد احتمالی اقتصاد پی می برند .
"پیتر دراکر" (نظریه‌پرداز) در خصوص خط مش هزینه‌ای برخی مدیران مثالی میاورد که آن را رمز در شکسته سرویس بهداشتی خوانده است؛
«در یکی از شرکت‌های سامانه ریلی آمریکا، به مراد صرفه‌جویی برای هر سرویس بهداشتی صرفا یک کلید ساخته بودند . هزینه ساختن کلید اضافی، هزینه سرمایه‌ای تلقی می شد که مدیر ایستگاه نمی‌توانست فرمان پرداخت آن را بدهد . مسافران هم اغلب آنگاه از قفل کردن در کلید را پس نمی‌دادند و تنها چاره این بود که در را شکسته و آن را تعمیر نمایند . هزینه تعمیرات، هزینه سرازیر به حساب می‌آمد و مدیر ایستگاه اختیار داشت که در موضوع تعمیرات هزینه نماید ولی وی اختیار آن را نداشت که کلید بیشتر تهیه کند . فیض این بود که مقدار زیادی هزینه بابت تعمیرات، به جای مبلغ ناچیزی که برای ساختن کلید دوم اضطراری بود، صرف می شد .»

توان اقتصادی علاوه بر فراهم کردن شرایط پرورش سریع‌تر اجتماعی و سیاسی، به تیتر ادله تقویت توان بازدارندگی دشمنان، موضوع بخش اعظمی از کژی ها که غالبا ناشی از بیکاری و فقر هست را نیز از در بین می‌برد و بر همین مبنا در نامه حضرت علی(ع) به صاحب و مالک اشتر، جمع‌آوری خراج بر پیکار با دشمن، اصلاح اوضاع و احوال مردمان و آبادانی شهرها تقدم یافته می‌باشد .

تاکید خدا متعال بر ضرورت آمادگی امت اسلامی برای پیکار با دشمنان با قید استطاعت و اشاره حضرت حق به بودجه به عنوان قوام فرد و جامعه در قرآن کریم ومهربان و امتناع مومنین از واگذاری میزان دارایی به اشخاص سفیه (آیه 5 سوره مبارکه نساء) و از سوی دیگر فراخواندن ربا خواران به اعلام پیکار با پروردگار و احادیث معتبر در خصوص شدت گناه رباخواری در اسلام نشان از اهمیت ویژه این مبحث در تحقق جامعه اسلامی مناسب دارااست . بر این شالوده دقت و اهتمام به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب در 30 بهمن 1392 به ویژه مسئله بهره‌وری (بندهای 3، 4 و 20) و هم ساخت ملی و اشتغال برای برون‌رفت از شرایط کنونی اقتصاد بسیار لازم است .

با مرور کوتاه به پیوست چهار لایحه میزان دارایی در مورد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی که 453 برگه می‌باشد می توان به نگاه تهیه و تنظیم این گواهی زیاد حیاتی پی برد که برای برداشت روشن‌تر به بخش سلامت و معالجه که از ورقه 9 الی 220 این پیوست را تشکیل داده اشاره می شود . هر یک‌سری در نگاه نخستین حجم اعداد و ارقام و دقت تنظیم آن ها ممکن است دیدنی اعتنا به لحاظ برسد ولی با یک مثال می‌توان به اثرها مخرب این شیوه برای تصمیم‌سازی درست نمایندگان مردم و مدیران ارشد پی برد .

در تصویرسازی تشدید مغناطیسی یا به عبارتی MRI حجم متعددی داده تبدیل به تصاویر قابل درک می شود که قضیه تشخیص دکتر معالج کارشناس را در بازه زمانی کوتاه فراهم می کند، اما احتمالا این داده ها فارغ از پردازش هم با به کار گیری از ابزارهای پیچیده دیگری قابل فهم و شعور و محاسبه می بود البته فارغ از تصویرسازی استقبال از این فناوری محال خواهد بود .

با این منش در صورتیکه به مستند بودجه مملکت انگلستان نگاهی داشته باشیم میتوانیم خوبتر به ضعف‌ها و معضلات میزان دارایی واقف شویم . به عنوان نمونه صفحه ها 4 و 5 این گواهی تک جلدی 102 صفحه‌ای برای سال 2018 به درآمد و هزینه به صورت چهره ای پرداخته و در ورقه 23 نیز به بودجه عمرانی وزارتخانه های متفاوت به رخ قابل هضم اشاره کرده می باشد .

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دی ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۳۴:۰۲ توسط:پایشگر موضوع: نظرات (0)