مرجع اخبار رسمی مرجع اخبار رسمی .

مرجع اخبار رسمی

هشدار روسیه به آمریکا درباره اقدام نظامی احتمالی در ونزوئلا

به گزارش مجموعه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معاون وزارت خارجه روسیه غروب چهارشنبه نسبت به هرگونه مداخله نظامی ایالات متحده در ونزوئلا هشدار اعطا کرد .

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

به متن خبرگزاری «تاس» «سرگئی ریابکوف» نائب رئیس وزارت خارجه روسیه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت ، مسکو به مقام‌های عجول آمریکا نسبت به خط مش اندازی سناریوی نظامی در ونزوئلا هشدار میدهد .

سرگئی ریابکوف در این قضیه اظهار داشت: « شاهد تلاش‌های آمریکا برای تولید اضطراب و نگرانی در ونزوئلا، از نحوه تحکیم جناح ضد "چاوز" [علیه ونزوئلا] میان کشورهای آمریکای لاتین هستیم، این فرایند نگران کننده است . علیرغم مخالفت شدید دولت‌های آمریکای لاتین که موضع ها انتقادی شدیدی به کاراکاس دارند، آن ها هم دخالت نظامی در ونزوئلا را رد مینمایند . همت برای به کارگیری از نیروی نظامی، اقدامی فاجعه آمیز خواهد بود .»

ریابکوف تاکید کرد: «ما به این عجولان در واشنگتن در رابطه اینگونه بلواها هشدار می‌دهیم .»

این دیپلمات ارشد روسیه ارتقاء تحریم‌های واشنگتن در مقابل ونزوئلا را به تیتر راهی برای بی‌ثباتی در این کشور توصیف کرد .

ریابکوف گفت: «مطمئن هستیم که دولت "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا و مردم این مرزوبوم با اتحاد و یکپارچگی از این امتحان هم سربلند خارج خواهند آمد . این اولیه توشه نیست که این مملکت پایین این تحریم‌ها زندگی می‌کند . انعطاف پذیری ونزوئلا و رهبری مرزوبوم با یقین بالاتر از این مورد ها میباشد .»

وی ادامه داد: «واشنگتن، همانند موارد بسیار دیگر که از تحریم‌های یک جانبه به کار گیری کرد، در این مسئله خاص هم متوجه بی‌فایده بودن این راه خواهد شد .»

وزارت خزانه داری آمریکا هشتم ژانویه (دی) تحریم‌هایی را علیه هفت شخص و 23 سازمان در ونزوئلا، اعمال کرد .

گفتنی میباشد ، روسیه و ونزوئلا روابط، دیپلماتیک، تجاری و نظامی مستحکمی با هم دارند به طوری‌که چندی قبلی دو فروند بمب‌افکن راهبردی «توپولوف_160» روسیه عازم این میهن شدند و رزمایشی را با نیروی هوایی ونزوئلا برگزار کردند .

انتهای
پیام/

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۴:۳۱ توسط:پایشگر موضوع: نظرات (0)