مرجع اخبار رسمی مرجع اخبار رسمی .

مرجع اخبار رسمی

عباس پاپی زاده با اشاره به ارتقاء حقوق‌ها

فتح‌اله بیات در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برابر مصوبه شورای عالی کار در اسفند ماه سال گذشته، دستکم حقوق کارگران یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان گزینش گردیده که بر پایه ضابطه تصویب شده مجلس، کارفرمایان باید حداقل دو ماه پایه دستمزد و حداکثر سه ماه اساس حقوق را به عنوان عیدی و جایزه انتها سال به کارگرانشان بدهند .

 

او درباره رقم عیدی امسال کارگران، گفت: عیدی این سال کارگران حداقل دو میلیون و ۲۲۲ هزار تومان و حداکثر سه میلیون و ۳۳۷ هزار تومان هست که خوب تر می باشد کارفرمایان با اعتنا به ازدحام بانک‌ها و تراکنش‌های مالی نقطه نهایی سال زودتر پرداخت کنند .

 

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: معمولاً عیدی و پاداش نقطه پایان سال کارگران بر اساس قراردادهای فعالیت در اسفند ماه پرداخت می‌شود؛ به این نحو که با در نظر به دست آوردن تعطیلی بانک‌ها و شروع تعطیلات عید و انجام بعضا حسابرسی‌ها تا ۲۰ اسفند ماه عیدی‌ها به حساب‌های کارگران مشمول ضابطه کار و بازنشستگان تأمین اجتماعی واریز میگردد ولی عده‌ای از کارفرمایان آن را به روزهای آخر سال موکول نکرده و با حقوق بهمن واریز مینمایند .

 

بیات با ابلاغ این‌که منعی برای واریز عیدی و جایزه پایان سال کارگران در بهمن ماه وجود ندارد، گفت: کارفرمایانی که از تمکن مالی و نقدینگی اضطراری برخوردارند از بهمن ماه همپا با دستمزد و دستمزد کارگران عیدی و پاداش نقطه نهایی سال را هم می‌پردازند .

 

به گفته وی بخش اعظمی از ادارات، سازمانها و شرکت‌ها پرداخت عیدی کارگران را بهمن ماه انجام می دهند چرا که به نظر برخی حسابرسی‌ها، تراکنش‌های مالی و ازدحام بانکی برای کارفرمایان خوب تر می‌باشد و بسیاری از خانوارهای کارگری نیز با فراغ یاد بیش‌تری نسبت به تنظیم ما یحتاج شبکه های عمومی عید و اقلام موضوع نیاز خود مبادرت مینمایند .

 

این منزلت مسئول کارگری درباره میزان پرداخت عیدی کارگران نیز گفت: با وجود آنکه مصوبه مجلس، مقدار پرداخت عیدی کارگران را مشخص کرده و دو ماه اساس دستمزد را به عنوان دستکم و سه ماه مبنا دستمزد را به عنوان حداکثر اندازه عیدی دریافتی پیش‌بینی کرده اما میزان عیدی کارگران بسته به برهه زمانی قرارداد و کارکرد آن ها متعدد می‌باشد . کارگران به سنوات و تعداد روزهایی که کار کرده‌اند مستحق دریافت عیدی هستند و عیدی و پاداش نقطه نهایی سال را کسانی بدون نقص می‌گیرند که یکسال در پایانی کارگاه یا محل فعالیت سرگرم کار بوده و ارتباطشان را با محل عمل قطع نکرده و بیمه‌پردازی آنان به طور بی نقص چهره گرفته باشد .

 

بر مبنا ضابطه مربوط به گزینش عیدی و پاداش سالانه کارگران مشغول به کار در کارگاه‌های مشمول ضابطه کار مصوب سال ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی، همگی کارفرمایان کارگاه‌های مشمول ضابطه فعالیت مکلفند به هر یک از کارگران خویش به نسبت یک سال فعالیت معادل شصت روز نهایی مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند . مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نباید از مساوی ۹۰ روز دست کم مزد روزمره قانونی تجاوز کند . مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یک سال در کارگاه فعالیت کرده‌اند بایستی به مأخذ شصت روز مزد و به نسبت روزها کارکرد در سال، حساب و کتاب شود .

 

دستمزد
کارکنان تا ۲۵ درصد ارتقاء می‌یابد عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ از رخداد لحاظ اعضای این کمیسیون برای ارتقاء حقوق‌ها به رویکرد پله‌پله و تا ۲۵ درصد خبر اعطا کرد .

 

به گزارش ایلنا، عباس پاپی زاده با اشاره به ارتقاء حقوق‌ها در سال آینده، گفت: طبق اصل ۳ قانون با اهمیت می بایست عدالت برقرار شود و عدالت با مساوات فرق دارد، عدالت یعنی اینکه ما حقوق‌های حداقلی به جایی برسانیم که یک فرد بتواند دستکم امکانات زندگی امروزی را برای خویش آماده کند .

 مرجع اخبار رسمی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محفظه زیست در مجلس با ابلاغ این‌که اختلاف متعددی بین حداقل و حداکثر حقوق‌ها وجود دارد، اظهار داشت: دولت توصیه افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها را داده و برای آن ۳۰ هزار میلیارد تومان در حیث گرفته است، در مجلس به دنبال آن هستیم تا با ارتقا پلکانی، حقوق‌ها را تا ۲۵ درصد ارتقا دهیم .

 

نماینده مردمان دزفول در مجلس دهم شورای اسلامی توضیح داد: در واقع به دنبال آن هستیم که کمترین اندازه حقوق و دستمزد افزایش ۲۵ درصدی داشته باشد و دستمزد های بالا کمتر از ۲۰ درصد افزایش داشته باشند تا بتوان به عدالت خوی کرد .

 

دولت در لایحه دارایی سال بعد، افزایش حقوق کارکنان دول و دستگاه‌های اداری را بیست درصد در لحاظ گرفته می‌باشد .

 

 


برچسب: مرجع اخبار رسمی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۴۱:۵۳ توسط:پایشگر موضوع: نظرات (0)