مرجع اخبار رسمی مرجع اخبار رسمی .

مرجع اخبار رسمی

کلاهبرداری رایانه ای ۳۰۰ درصد افزایش یافته است

کلاهبرداری رایانه ای ۳۰۰ درصد افزایش یافته است
اخبار اجتماعی پایشگر- دادستان کل کشور گفت: بر اساس آمار در ۱۰ ماه اخیر جرایمی که بستر آنها فضای مجازی است و جرایم رایانه‌ای محسوب می‌شوند، ۱۴۰ درصد افزایش داشته است و کلاهبرداری‌های رایانه‌ای با ۳۰۰ درصد رشد بیشترین جرم یارانه‌ای را در کشور رقم می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر از قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری روز یکشنبه در همایش ملی «پلیس، عدالت ترمیمی و پیشگیری از جرم» در دانشکده علوم و فنون انتظامی دانشگاه علوم انتظامی امین، با طرح این سوال که چه کسی مسئول رشد این جرایم است، افزود: یکی از حرف‌ها و گلایه‌های ما به مسئولان فرهنگی و کسانی که امروز سردمدار مدیریت فضای مجازی هستند، همین است که چرا در جامعه اسلامی باید فضای مجازی ما رها باشد تا ما شاهد این همه جرم و این همه گناه در جامعه باشیم.
دادستان کل کشور تاکید کرد: سخن من خطاب به کسانی است که می‌توانند این فضا را از آلودگی‌ها پاک نگه دارند.
منتظری با اشاره به تاثیر گناه و جرم در جامعه گفت: جرم و گناه، نادیده گرفتن قانون و مقرراتی است که اندیشمندان برای اداره یک جامعه پیشرو، در قالب قانون و مقررات تصویب و ابلاغ می‌کنند و خط قرمزی است که خدا برای بشر قرار داده است. نادیده گرفتن قانون و شکستن حریم قانون در جامعه همان جرم، گناه و تخلف است و شکستن حریم‌ها و خطوط قرمز آثار و تبعات تکوینی دارد.

مرجع اخبار رسمی


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۲:۴۱ توسط:پایشگر موضوع: نظرات (0)