مرجع اخبار رسمی مرجع اخبار رسمی .

مرجع اخبار رسمی

مجمع تشخیص مصلحت نظام، آب پاکی را روی دست”پالرمو” ریخت

سرنوشت لایحه پالرمو بالاخره معلوم شد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیش از دوسوم اعضای مجمع مخالف پیوستن ایران به «پالرمو» هستند.
 

مجمع تشخیص مصلحت نظام، آب پاکی را روی دست”پالرمو” ریخت
اخبار سیاسی پایشگر- سرنوشت لایحه پالرمو بالاخره معلوم شد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیش از دوسوم اعضای مجمع مخالف پیوستن ایران به «پالرمو» هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، نادر طالب زاده در برنامه تلویزیونی «عصر» میزبان محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل اقتصادی، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسین حاجیلو کارشناس اقتصادی بود.

در این برنامه ابعاد بیشتر و دقیق‌تری از پیوستن ایران به FATF بررسی شد.

قدیری ابیانه با بابیان اینکه سیاست استعمار ایجاد اختلاف و حکومت است، گفت: آنها می‌دانستند که اگر اسلام متحد شود تبدیل به چه ابر قدرتی خواهد شد. اصالتاً رژیم آل سعود برای همین ایجاد تفرقه مورد حمایت غرب است.

وی با بیان اینکه غرب ایران را محور وحدت جهان اسلام می بیند، افزود: خطر بزرگی که پیش رویشان می‌بینند این است که اسلام به یک قطب بزرگ جهانی تبدیل شود؛ در چنین شرایطی اگر جهان اسلام اراده کند می‌تواند نظام سلطه را دچار چالش کند؛ این مسئله برای غرب نگران کننده است.

پایگاه خبری تحلیلی

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه جهان تک قطبی دیروز در حال تبدیل به جهان چند قطبی است، گفت: چین، هند، ژاپن، اتحادیه اروپا، برزیل و ایران اسلامی قطب‌های جدید دنیای امروزند.

قدیری ابیانیه اضافه کرد: سایتی وجود دارد به نام بدهی‌های لحظه‌ای ایالت متحده آمریکا، البته این شفافیت برای اقتصاد خوب است و کاش ما هم بتوانیم اینقدر شفاف باشیم اما با مراجعه به این سایت می‌بینید که دولت فدرال آمریکا ۲۲ تریلیون دلار بدهی دارد که معادل ۴۴۰ سال درآمد نفتی ایران است و سالانه ۱ تریلیون دلار به این بدهی‌ها اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه اسکناس‌هایی که آمریکا بدون پشتوانه چاپ کرده است به این بدهی‌ها اضافه خواهد کرد و هر آمریکایی به طور متوسط ۲۲۰ هزار دلار بدهی دارد، اظهار داشت: یک خانواده آمریکایی به طور متوسط ۱۰ میلیارد تومان بدهی دارد در حالی که پس انداز هر خانواده ۴ نفره آمریکایی حدود ۱۴۰ میلیون تومان است.

مرجع اخبار رسمی

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: خود ترامپ گفت که ۷ تریلیون دلار در منطقه ما خرج کرده است اما باز هم زمانی که می‌خواهد به بغداد سفر کند باید بی سر و صدا بیاید و چراغ خاموش حرکت کند و ۷ تریلیون دلار معادل بیش از ۱۰۰ سال درآمد نفتی ایران است! وضع اقتصادی آمریکا به همین شفافی خراب است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه آمریکا یک راه برای جلوگیری از افول قدرت و حفظ ابرقدرتی‌اش بر دنیا دارد و آن این است که بر منابع نفت دنیا مسلط شود و آن را تصاحب کند، اظهار داشت: آمریکا اول از همه باید تکلیف منابع نفتی ما را روشن کند چون بعد از آن نیازی به لشکرکشی به عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست؛ همین پایگاه‌های کوچک منطقه آمریکا جواب این کشورهای منطقه را می‌دهد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۰۹:۱۵ توسط:پایشگر موضوع: نظرات (0)