مرجع اخبار رسمي مرجع اخبار رسمي .

مرجع اخبار رسمي

تور كيش يا تور مشهد

انتخاب مقصد سفر براي افرادي كه دوست دارند از تعطيلات خود براي يك سفر مناسب استفاده كنند  هميشه كار ساده اي نيست .

 

براي نمونه مسافران زيادي وجود دارند كه براي يك سفر داخلي خوب بين انتخاب تور كيش و يا تور مشهد ترديد دارند .

از اين رو در اين مقاله سعي ميكنيم برخي از ويژگي هاي اين دو مقصد را بررسي نماييم تا كار براي انتخاب اين دسته از مسافرين كمي ساده تر گردد

 ØªÙˆØ± کیش

برخي از جاذبه هاي كيش : 

باغ وحش پارك آهوان جزيره كيش

اين باغ وحش زيبا يكي از جاذبه هاي گردشگري اين جزيره به شمار مي رود. حيوانات مختلفي از قبيل شير، روباه، آهو، شغال، ميمون هاي سنجابي، گوزن و اسب و ... در اين پارك نگهداري مي شوند. يكي از جاذبه هاي اين باغ حش، وجود آهواني است  كه آزادانه در اينجا زندگي مي كنند. هم چنين قطاري در اين پارك قرار دارد كه گردشگران و مسافران تور كيش را به نقاط مختلف اين بوستان زيبا مي برد. ديدن آهوان آزاد و فضاي سرسبز و زيباي اين باغ وحش آرامش خاصي به بازديدكنندگان مي دهد. . ضمنا اگرشما  نگران هزينه هاي سفر خود از جمله هزينه هاي بليط كيش  و رزرو هتل هستيد پيشنهاد خوب اين است كه از تورهاي لحظه آخري استفاده نماييد . تور لحظه آخري كيش  معمولا اندكي زماني پيش از پرواز توسط آژانسهاي مسافرتي ارائه ميشود و نكته جالب اينكه گاهي قيمت اين تورها 50 در صد پايينتر از قيمت حالت عادي است .

كشتي يوناني

مالكيت اين كشتي به ايران، يونان و انگلستان مربوط مي شود و اواسط سال 1345 به گل نشسته است. اين كشتي اسامي مختلفي داشته و يكي از اسامي خارجي آن امپاير تروپت و از اسامي ايراني مي توان كوروش پارسي و همدان را نام برد. در زماني كه اين كشتي به گل نشست، تلاش زيادي براي كشيدن آن كردند ولي موفق نشدند پس تصميم گرفتند كه كشتي را رها كنند. هنوز علت به گل  نشستن اين كشتي مشخص نيست. اين كشتي بزرگ متاسفانه بر اثر گذشت زمان بسيار فرسوده شده است ولي هنوز يكي از جاذبه هاي جزيزه كيش به حساب مي آيد و سالانه گردشگران زيادي براي ديدن اين كشتي به جزيره كيش سفر مي كنند. شايد به واسطه همين ديدنيهاي بكر هم باشد كه خيلي از گردشگران داخلي تور كيش را به تورهاي مشابهي مانند تور دبي ترجيح ميدهند  ، ديدنيهايي مانند اين كشتي زيبا كه البته بايد براي نگهداري از آن بيشتر كوشيد .ديدن اين كشتي وسط درياي نيلگون خليج فارس زيباترين منظره را پديد مي آورد. اگر علاقه زيادي به عكاسي داريد، كشتي يوناني بهترين سوژه است، البته ممكن است در سايت ها عكس هايي از داخل كشتي ديده باشيد ولي شما به هيچ وجه نمي توانيد به آنجا برويد و اين عكس ها توسط غواصان حرفه ايي گرفته شده است. پيشنهاد مي كنم هنگام غروب آفتاب به كشتي يوناني برويد تا شاهد زيباترين مناظر در طول عمرتان باشيد. هم چنين  در كنار كشتي يوناني، تفريحاتي را براي گردشگران به وجود آورده اند مثلا مي توانيد با پرداخت هزينه، شتر سواري را در كنار ساحل تجربه كنيد، هم چنين وجود پارك ساحلي در نزديكي كشتي يوناني يك امتياز محسوب مي شود و مي توانيد علاوه بر گذراندن اوقات خوش در اين پارك ساحلي از ديدن كشتي يوناني لذت ببريد. پيشنهاد مي كنم تا دير نشده كشتي يوناني را ببينيد زيرا معلوم نيست كه تا چه مدت اين كشتي فرسوده بتواند دوام بياورد و هر لحظه ممكن است، غرق شود.

جزيره هندورابي

جزيره هندورابي در قرن نهم هجري در كنترل پرتغالي ها بوده و اين جزيره مركز فعاليت هاي بازرگاني و تاسيسات لشكري آنها واقع شده بود ولي امروزه فقط بخشي از ويرانه هاي دهكده پرتغالي و دژ دفاعيشان باقي مانده است. اين جزيره يكي از جاذبه هاي گردشگري كيش به شمار مي رود. جمعيت اين جزيره  بسيار كم و 191 نفر است و سن اكثر افراد بومي بالاي 40 سال است و تجارت آنها ماهيگري است. چند سال پيش حتي امكانات رفاهي مانند آب آشاميدني و برق نداشتند ولي خوشبختانه چند سالي است كه دولت آب و برق در اختيار آنها قرار داده و حتي خاك اين منطقه حاصلخير نبوده و خاك مناسب براي رشد گياهان از شهر هاي ديگر به اين جزيره آورده شده است. تير ماه سال گذشته بندر و فرودگاه هندورابي تاسيس شده است. براي رفت و آمد به اين جزيره هم مسير دريايي و هم مسير هوايي وجود دارد كه البته فعلا مسير دريايي مورد استفاده قرار مي گيرد. از آثار باستاني اين جزيره، يك روستاي تخريب شده به نام الدورات و الصرات  را مي توان نام برد.  ابتدا بوميان  براي بازديد كردن گردشگران از جزيره مقاومت نشان مي دادند و حتي اطراف منطقه ديوار بتوني كشيده بودند ولي خوشبختانه به دليل اينكه دولت امكانات رفاهي در اختيار آنها قرار داد، بلاخره بوميان اجازه بازديد از جزيره را دادند ولي ممكن است اگر به بازديد اين جزيره برويد، آنها در خانه هايشان بمانند. اين منطقه بكر است و هيچ ساخت و سازي درون آن انجام نشده تا بافت جزيره حفظ شود ولي فقط براي گردشگران، رستوران و 3 نوع چادر ايراني، عربي و ايتاليايي در نظر گرفته شده است كه بازديدكنندگان مي توانند شب را در اين چادر ها سپري كنند. حتما به رستوران اين جزيره برويد و از منوي غذايي، غذاي مخصوص جزيره كه ماهي قطب نام دارد را سفارش بدهيد. اين غذا بسيار خوشمزه است و به شيوه سنتي بوميان اين منطقه درست شده است. در اين جزيره فقط يك مدرسه وجود دارد كه تا مقطع ابتدايي است و اگر بوميان قصد ادامه تحصيل داشته باشند بايد از جزيره خارج شوند. احتمالا تا سال آينده امكانات تفريحي شامل جت اسكي، قايق سواري و حتي غواصي به اين منطقه منتقل مي شود. در آينده  ممكن است تور كيش، شامل 4 روز جزيره كيش و 3 روز جزيره هندورابي شود. يكي از شگفتي هاي اين جزيره آب اين منطقه است كه از تميزترين و زلال ترين آب هاي جهان محسوب مي شود. خب اگه شما هم براي تعطيلات نوروز به فكر بازديد از اين جزيره رويايي افتاديد پيشنهاد ميكنيم همين الان بليط كيش نوروز را رزرو كنيد پيش از اينكه با نزديك شدن به تعطيلات  به قيمت ها افزايش بيابد.

شهر كاريز

شهر كاريز يكي از مكان هاي گردشگري و تاريخي جزيره كيش به شمار مي رود. مجمومه كاريز شامل مسيرهاي زيرزميني است كه براي هدايت آب ايجاد شده اند. در ابتدا اين شهر مورد توجه گردشگران نبود ولي به علت آب شيرين و هواي خنك مورد توجه سرمايه گذاران قرار گرفت و امروزه يكي از جاذبه هاي گردشگري كيش محسوب مي شود. اين امكان در اين شهر وجود دارد كه بتوانيد در مسير آب حركت كنيد.

درخت لور

يكي از جاذبه هاي جزيره كيش درخت هميشه سبز لور است. اگر به روستاي حريره رفتيد، حتما اين درخت بزرگ را مشاهده مي كنيد. ظاهر عجيب و تنومند اين درخت توجه گردشگران را به خود جلب كرده است. ريشه هاي زياد اين درخت ظاهري شگفت انگيز به آن داده است. بوميان اين جزيره اين درخت را مقدس ميدانند به همين دليل پارچه هايي را به درخت گره زدند تا آرزوهايشان برآورده شود. با اين همه زيبايي وجاذبه طبيعي همين الان براي رزرو آنلاين تور كيش دست به كار شويد .

آژانس مسافرتي چهارفصل  اين امكان رو براي شما فراهم ميكنه تا به راحتي بتونيد تور خودتون رو آنلاين رزرو كنيد .

تفريحات آبي

يكي از تفريحات جالب جزيره كيش جت اسكي است، مي توانيد با ده دقيقه آموزش يك جت اسكي كرايه كنيد و در درياي نيلگون خليج فارس ساعات خوشي را سپري كنيد. يكي ديگر از تفريحات لذت بخش پاراسل است، به اين صورت كه شما سوار بر چتر شده و توسط يك قايق كشيده مي شويد و به آسمان مي رويد و مي توانيد از بالا از مناظر اطراف لذت ببريد. تيوپ هايي هم  براي كرايه هست كه توسط يك قايق به سرعت كشيده مي شود كه هيجان واقعي را با آن تجربه  مي كنيد. اسكوتر دريايي كه از هيجان انگيز ترين تفريحات جزيره كيش محسوب مي شود كه با كمك مربي به عمق دريا مي رويد و از ديدن دنياي زير آب لذت ميبريد.

اما در مورد تور مشهد

كدام هتل ها بهترين انتخاب براي اقامت در مشهد هستند؟ قيمت هتل هاي مشهد در تعطيلات نوروز چگونه است ؟ با هواپيما سفر كنيم يا قطار؟ سفر با خودرو شخصي بهتر است يا خريد تور مشهد از آژانس هاي مسافرتي؟ اقامت در خانه هاي اجاره اي بهتر است يا رزرو هتل؟

تور مشهد

شور و شوق زيارت بارگاه منور امام رضا (ع) يكي از مهمترين دلايل انتخاب تور مشهد است؛ اما چه جاذبه ها و دلايل ديگري براي سفر مشهد وجود دارد؟ مراكز خريد، جاذبه هاي طبيعي، بناهاي تاريخي، پارك هاي تفريحي و پارك آبي و هتل لوكس و لاكچري، اين شهر را به يكي از مدرين ترين و پر بازديد ترين كلان شهر هاي ايران تبديل كرده است.

سفر با خودروي شخصي در تعطيلات نوروزي ويژگي هاي خاص خودش را دارد و هميشه خاطره ساز است ولي براي ساكنان شهر هايي كه فاصله زيادي با مشهد دارند قطعا سفر با هواپيما، قطار يا اتوبوس بهتر است زيرا مسافرت طولاني با خودرو شخصي ميتواند كمي خسته كننده باشد. اما خريد تور مشهد از آژانس هاي مسافرتي و سايت هاي رزرو آنلاين بليط هواپيما و هتل ميتواند هزينه هاي بيشتري داشته باشد ولي اگر توانايي پرداخت آن را داشته باشيد بهترين انتخاب است. بهترين هتل هاي مشهد هتل هاي مشهد به دو نوع هتل هاي لوكس و گران قيمت و هتل هاي معمولي ارزان قيمت دسته بندي مي شوند. از جمله هتل هاي لوكس و گران قيمت در شهر مشهد مي توان به هتل قصر طلايي، هتل مجلل درويشي، هتل ايران مشهد و... اشاره كرد. از هتل هاي ارزان قيمت جهت اقامت مسافران تور ارزان مشهد مي توان به هتل تهران، هتل رضا، هتل بارانا، هتل توكل، هتل فيروزه توس و... اشاره كرد. بهترين توصيه اين است كه براي بررسي قيمت تور مشهد به وب سايت آٓژانس مسافرتي چهارفصل chaharfasl.net مراجعه كنيد.

بهترين مراكز خريد مشهد

از نظر بسياري از مسافران مشهد بهترين فعاليت بعد از زيارت مرقد امام رضا، گشت و گذار در مراكز خريد مشهد و خريد سوغاتي و صنايع دستي است. مشهد مملو از بازار هاي قديمي و مراكز خريد مدرن است. از بهترين مراكز خريد مشهد مي توان به مركز خريد مشهد، مركز تجاري الماس شرق، مركز خريد آلمان، مشهد مال، مركز خريد خورشيد، مركز خريد كاسپين مد و... اشاره كرد.

مراكز تفريحي و گردشگري مشهد

قطعا حرم امام رضا (ع) مهم ترين جاذبه گردشگري و يكي از مراكز مذهبي مهم و پر بازديد در ايران است. اما مشهد جاذبه هاي تاريخي و گردشگري ديگري نيز دارد كه از مهم ترين ان ها مي توان به ارامگاه فردوسي و و نادر شاه اشاره كرد كه از مهم ترين ابنيه تاريخي مشهد هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۳۲:۳۰ توسط:پايشگر موضوع: نظرات (0)

مردم يمن، بيرحمانه قرباني تسليحات اهدايي غربي‌ها مي‌شوند

مردم يمن، بيرحمانه قرباني تسليحات اهدايي غربي‌ها مي‌شوند
اخبار بين الملل پايشگر- سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: مردم يمن هر روز با بيرحمانه ترين شكل ممكن، قرباني تسليحات اهدايي و فروخته شده برخي كشورهاي غربي به متجاوزين هستند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پايشگر، بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه با وحشيانه خواندن حمله جنگنده‌هاي متجاوز ائتلاف سعودي به شهروندان يمني در «طلان» در بخش كشر در استان حجه كه در نتيجه آن حداقل ۲۰ زن و كودك يمني به شهادت رسيدند، اين اقدام متجاوزين را شديداً محكوم كرد.

مرجع اخبار رسمي

وي با ابراز تأسف از سكوت سازمان‌ها و محافل حقوق بشري در قبال جنايات جنگي و ضدبشري متجاوزين به يمن، افزود: زنان و كودكان بي گناه و بي پناه يمني كه پس از سال‌ها تحمل قحطي و آثار فاجعه انساني ايجاد شده در اين كشور، هر روز با بيرحمانه ترين شكل ممكن، قرباني تسليحات اهدايي و فروخته شده برخي كشورهاي غربي به متجاوزين هستند، تا زنده اند صداي مظلوميت شأن شنيده نمي‌شود اما آنان با مرگ مظلومانه خود سند شرمساري مدعيان دروغين حقوق بشر را براي هميشه تاريخ امضا مي‌كنند.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پايان خاطرنشان كرد: مدعياني كه نه تنها در برابر كشتار روزانه زنان و كودكان در يمن سكوت مي‌كنند بلكه با فروش تسليحات به متجاوزين، در اين جنايات شريك هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۱۸:۰۶ توسط:پايشگر موضوع: نظرات (0)

اطلاع شهرداري و مسئولين از تخلف دختر وزير سابق در لواسان

اطلاع شهرداري و مسئولين از تخلف دختر وزير سابق در لواسان
اخبار اجتماعي پايشگر- عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با تاكيد بر اينكه شهرداريها و مسئولين امر از تخلف زياد و بزرگ در ساخت و ساز غير مجاز بي اطلاع نيستند، گفت: بعنوان مثال تخلف هزار متري دختر وزير سابق در منطقه لواسان نشان مي دهد كه شهرداريها و مسئولين مرتبط از انجام اين تخلف مطلع بودند.

مرجع اخبار رسمي

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پايشگر، سيد محمد جواد ابطحي نماينده خميني شهر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار عصر شهروند ، با اشاره به ساخت و سازهاي غير مجاز در منطقه لواسان تهران و ديگر مناطق كشور گفت: در خصوص ساخت و سازهاي غير مجاز اولين مقصر، مجلس شوراي اسلامي است چرا كه قانون مصوب مجلس، محل ايراد و سوء استفاده است.

وي با اشاره به ماده ۱۰۰ قانون شهرداري تاكيد كرد: اين قانون تا اصلاح نشود، مشكلات همچنان باقي خواهد بود.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اين ماده قانوني را محل كسب درآمد و درآمدزايي براي شهرداري دانست و اظهار داشت: براي جلوگيري از تخلفات در ابتدا بايد اين ماده قانوني را اصلاح كرد.

ابطحي افزود: افراد با سوء استفاده از اين ماده قانوني تخلفات را انجام مي دهند. يعني ساخت و ساز غيرمجاز اول انجام مي شود و شهرداريها مي گويند بسازيد و بعد در ماده ۱۰۰ براي تخلفات با پرداخت جريمه، مشكل حل خواهد شد.

وي تاكيد كرد: ريشه برخي تخلفات در ساخت و سازهاي غيرمجاز، ماده ۱۰۰ قانون شهرداري است و وظيفه مجلس است كه اين ماده را اصلاح كند.

نماينده خميني شهر در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در ساخت و سازهاي غير مجاز عده اي كه نفوذ، پارتي و آشنا دارند، تلاش مي كنند قانون را دور بزنند و حتي برخي آشكارا و بدون مخفي كاري زمين خواري و ساخت و ساز غير مجاز انجام مي دهند.

ابطحي گفت: بعنوان مثال تخلف هزار متري دختر وزير سابق در منطقه لواسان نشان مي دهد كه شهرداريها و مسئولين مرتبط از انجام اين تخلف مطلع بودند. چرا كه اين حجم تخلف، قطعا بدون هماهنگي صورت نگرفت.

وي با بيان اينكه دستگاه قضايي بايد متخلفان را شناسائي و مجازات كند، افزود: در لواسان كه منطقه خوش آب و هواست، اين تخلفات با هماهنگي صورت مي گيرد و دستگاه قضايي بايد رصد و از تخلفات جلوگيري كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۳۲:۳۶ توسط:پايشگر موضوع: نظرات (0)

۴۰ سال زندان براي شهروند بي گناه امريكايي

اخبار بين الملل پايشگر-مقامات شهر سيمي‌ولي در كاليفرنياي آمريكا فردي كه به طور اشتباهي ۴۰ سال به جرم كشتن يك زن و فرزند ۴ ساله‌اش زنداني شده بود را پس از تبرئه از زندان آزاد كردند.
 

۴۰ سال زندان براي شهروند بي گناه امريكايي
اخبار بين الملل پايشگر-مقامات شهر سيمي‌ولي در كاليفرنياي آمريكا فردي كه به طور اشتباهي ۴۰ سال به جرم كشتن يك زن و فرزند ۴ ساله‌اش زنداني شده بود را پس از تبرئه از زندان آزاد كردند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پايشگر به نقل از آسوشيتدپرس، مقامات شهر سيمي‌ولي در كاليفرنياي آمريكا به فردي كه به طور اشتباهي ۴۰ سال به جرم كشتن يك زن و فرزند ۴ ساله‌اش زنداني شده بود ۲۱ ميليون دلار خسارت پرداخت كردند.

كريگ كولي پس از اينكه از سوي فرماندار جري براون مورد عفو قرار گرفت و اسناد و مدارك دي‌ان‌اي و همچنين تحقيقات مجدد بي‌گناهي وي را اثبات كرد از زندان آزاد شد.

مرجع اخبار رسمي

قرار است شهرداري سيمي‌ولي مبلغ ۴.۹ ميليون دلار از اين خسارت را بپردازد و بقيه آن از طريق بيمه و ديگر منابع مالي پرداخت شود.

كولي كه اكنون ۷۱ ساله است، پس از اينكه به طور اشتباهي در سال ۱۹۷۸ به قتل روندا ويچ ۲۴ ساله و فرزندش محكوم شد ناگزير شد ۳۹ سال را پشت ميله‌هاي زندان سپري كند.

رئيس پليس و وكيل منطقه‌اي ونتورا كانتي شهر سيمي‌ولي با توجه به اينكه در آزمايش‌هاي پزشك قانوني هيچ اثري از دي‌ان‌اي آقاي كولي در كنار مادر و فرزند مقتول پيدا نشد، بلكه اسناد حاكي از وجود دي‌ان‌اي فردي ناشناس بود،  پس از قريب به چهل سال خواستار عفو اين زنداني شدند.

گزارش‌ها حاكي است كولي هنگام وقوع قتل در جاي ديگري بوده و تحقيقات و روند بازرسي‌هاي دادگاه شهادت كسي كه حضور وي را در صحنه جرم شهادت مي‌داد را قبول نكرد.

زماني كه وي در زندان بود و خانه‌اش را نيز براي پرداخت بدهي‌هاي صورتحساب‌هاي حقوقي خود در گرو گذاشته بود، والدينش فوت كردند.

پس از اينكه كولي مورد عفو قرار گرفت مقامات پليس فورا بي‌گناهي وي را اعلام كردند و تاكنون مظنون يا متهم ديگري در ارتباط با اين پرونده بازداشت نشده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۹:۱۰ توسط:پايشگر موضوع: نظرات (0)

“باور۳۷۳″رونمايي مي شود

پايشگر-  به زودي يك جت جنگنده با قابليت‌هاي مختلف رونمايي مي‌شود.

به گزارش پايشگر،سردار رضا طلايي نيك  معاون حقوقي و پارلماني وزير دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح با اعلام اين خبر به صدا و سيما گفت: در جلسه غيرعلني امروز مجلس، وزير دفاع گزارشي از وضعيت صنايع دفاعي ارائه كرد كه يكي از مهمترين آنها رونمايي از جت جنگنده پشتيباني در روزهاي آينده بود.

پايگاه خبري تحليلي


وي گفت: بر اساس اعلام امير حاتمي وضعيت سامانه هاي پدافندي ما بهبود يافته به گونه اي كه امروز سامانه پدافندي باور ۳۷۳ در برخي زمينه ها قابليت هايي بيشتر از اس۳۰۰ روسي دارد.

مرجع اخبار رسمي
سردار طلايي نيك توانمندي هاي موشكي كشورمان را بسيار خوب ارزيابي كرد و افزود: وضعيت ما از اين نظر به گونه اي است كه يكي از پايه ها و مؤلفه هاي اصلي بازدارندگي دفاعي كشورمان در برابر دشمنان محسوب مي شود.
وي همچنين درباره بخش ديگري از سخنان وزير دفاع در اين جلسه در خصوص بازنشستگان لشكري گفت: امير حاتمي در جلسه غيرعلني از اختصاص ۲ هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان براي بهبود معيشت بازنشستگان لشكري تشكر و در عين حال خاطر نشان كرد كه هنوز با نقطه هدف مطلوب فاصله داريم.
معاون وزير دفاع خاطر نشان كرد: اگر وضعيت اختصاص بودجه همانند سال گذشته در طول برنامه ششم ادامه پيدا كند ما فاصله پرداختي هاي بازنشستگان لشكري قبل و بعد از سال ۸۶ را به كمتر از ۱۰ درصد مي رسانيم.پايگاه خبري تحليلي

 
 
 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۵۹:۴۸ توسط:پايشگر موضوع: نظرات (0)

قيمت انواع گوشت، مرغ و ماهي در بازار

قيمت انواع گوشت، مرغ و ماهي در بازار
اخبار بازار پايشگر- در بازار تهران قيمت گوشت گوساله از كيلويي ۱۰۰ هزار تومان عبور كرد و قيمت مرغ هم ۴۳۰۰ تومان بيش از قيمت مصوب ستاد تنظيم بازار عرضه مي‌شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پايشگر، امروز در منطقه ۱۹ تهران هر كيلوگرم گوشت گوساله به قيمت ۱۰۲ هزار تومان به فروش مي‌رود كه نسبت به ۵ روز گذشته افزايش ۸ هزار تومان در هر كيلو داشته است.

هر كيلوگرم ران و گوشت گوساله كيلويي ۱۰۲ هزار تومان است. گوشت چرخ‌كرده ۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان، گوشت گوساله خالص ۱۰۵ هزار تومان عرضه مي‌شود. جگر گوساله هم كيلويي ۷۸ هزار تومان است.

قيمت گوشت كماكان روند صعودي خود ار حفظ كرده و واردات تنظيم بازاري هم بر پايين آمدن قيمت گوشت تاثير نگذاشته است.

به گفته رئيس سازمان دامپزشكي كشور در يك سال گذشته مجوز واردات ۳۰۰ هزار تن گوشت صادر شده در صورتي كه نياز كشور ۱۲۰ هزار تن است.

مرجع اخبار رسمي

پايگاه خبري تحليلي

به گفته متخصصان و كارشناسان فساد در شركت‌هاي وارد كننده نابساماني در ارز ۴۲۰۰ تومان، عدم مديريست در توزيع گوشت‌هاي وارداتي و نرسيدن آن به جامعه هدف، قاچاق و كاهش توليد نسبت به سال‌هاي گذشته از عوامل بالا رفتن قيمت گوشت در داخل كشور است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۳۲:۳۳ توسط:پايشگر موضوع: نظرات (0)

برپايي ۶۰۰ پايگاه و كمپ اورژانس در نوروز/ تمهيدات ويژه براي زائرين راهيان نور

برپايي ۶۰۰ پايگاه و كمپ اورژانس در نوروز/ تمهيدات ويژه براي زائرين راهيان نور
اخبار اجتماعي پايشگر- رييس سازمان اورژانس كشور از برپايي ۶۰۰ پايگاه امدادي و كمپ اورژانس در ايام نوروز خبر داد و با اشاره به سفرهاي راهيان نور گفت: ميزان مرگ و مير در اين سفر نسبت به سفرهاي ديگري كه در كشور انجام مي‌شود، بسيار كمتر است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پايشگر، دكتر پيرحسين كوليوند – نماينده وزارت بهداشت در نشست شوراي سياستگذاري راهيان نور سال ۹۸، اظهار كرد: در تجهيز درمانگاه‌ها و يادمان‌ها طبق نياز اقدام كرده‌ايم و ۲۷ يادمان را پوشش مي‌دهيم.

وي افزود: در قالب ۳هزار پايگاه زميني و ۴۱ اورژانس هوايي نيازمندي‌هاي سراسر كشور را تأمين مي‌كنيم و در ايام نوروز ۶۰۰ پايگاه و كمپ نوروزي در كشور ايجاد خواهيم كرد.

مرجع اخبار رسمي

كوليوند تصريح كرد: در شهرهاي مختلف نيز پتانسيل‌ها و امكانات را تجهيز كرده‌ايم تا در كمترين زمان، خدمات بهينه‌اي به زائرين و مسافران ارائه دهيم. همچنين، سيستم پيام‌ نگاري را در مراكز و بيمارستان ‌ها نصب كرده اين تا هويت افراد مراجعه‌ كننده مشخص شود.

وي گفت: در طول سال، در قالب كاروان راهيان نور، هفت ميليون نفر زائر داريم كه تنها ۱۷ هزار نفر از آنان به مراكز درماني مراجعه كرده‌اند. ميزان مرگ و مير در اين سفر (راهيان نور) نسبت به سفرهاي ديگري كه در كشور انجام مي‌شود، بسيار كمتر است و با آن‌ها قابل قياس نيست.

پايگاه خبري تحليلي

كوليوند افزود: تا امروز تنها ۳۲ عمل جراحي براي زائران راهيان نور انجام شده و اين نشان‌ دهنده كم بودن ميزان جراحات است.

رييس سازمان اورژانس كشور خاطرنشان كرد: همه بيمارستان‌ها در ايام عيد آماده‌باش هستند. همچنين از تمام زائران مي‌خواهيم كه دفترچه بيمه خود را در سفر همراه داشته باشند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۲۸:۰۲ توسط:پايشگر موضوع: نظرات (0)

مجمع تشخيص مصلحت نظام، آب پاكي را روي دست”پالرمو” ريخت

سرنوشت لايحه پالرمو بالاخره معلوم شد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بيش از دوسوم اعضاي مجمع مخالف پيوستن ايران به «پالرمو» هستند.
 

مجمع تشخيص مصلحت نظام، آب پاكي را روي دست”پالرمو” ريخت
اخبار سياسي پايشگر- سرنوشت لايحه پالرمو بالاخره معلوم شد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بيش از دوسوم اعضاي مجمع مخالف پيوستن ايران به «پالرمو» هستند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پايشگر، نادر طالب زاده در برنامه تلويزيوني «عصر» ميزبان محمدحسن قديري ابيانه كارشناس مسائل اقتصادي، محمدحسين صفار هرندي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و حسين حاجيلو كارشناس اقتصادي بود.

در اين برنامه ابعاد بيشتر و دقيق‌تري از پيوستن ايران به FATF بررسي شد.

قديري ابيانه با بابيان اينكه سياست استعمار ايجاد اختلاف و حكومت است، گفت: آنها مي‌دانستند كه اگر اسلام متحد شود تبديل به چه ابر قدرتي خواهد شد. اصالتاً رژيم آل سعود براي همين ايجاد تفرقه مورد حمايت غرب است.

وي با بيان اينكه غرب ايران را محور وحدت جهان اسلام مي بيند، افزود: خطر بزرگي كه پيش رويشان مي‌بينند اين است كه اسلام به يك قطب بزرگ جهاني تبديل شود؛ در چنين شرايطي اگر جهان اسلام اراده كند مي‌تواند نظام سلطه را دچار چالش كند؛ اين مسئله براي غرب نگران كننده است.

پايگاه خبري تحليلي

اين كارشناس مسائل سياسي با اشاره به اينكه جهان تك قطبي ديروز در حال تبديل به جهان چند قطبي است، گفت: چين، هند، ژاپن، اتحاديه اروپا، برزيل و ايران اسلامي قطب‌هاي جديد دنياي امروزند.

قديري ابيانيه اضافه كرد: سايتي وجود دارد به نام بدهي‌هاي لحظه‌اي ايالت متحده آمريكا، البته اين شفافيت براي اقتصاد خوب است و كاش ما هم بتوانيم اينقدر شفاف باشيم اما با مراجعه به اين سايت مي‌بينيد كه دولت فدرال آمريكا ۲۲ تريليون دلار بدهي دارد كه معادل ۴۴۰ سال درآمد نفتي ايران است و سالانه ۱ تريليون دلار به اين بدهي‌ها اضافه مي‌شود.

وي با بيان اينكه اسكناس‌هايي كه آمريكا بدون پشتوانه چاپ كرده است به اين بدهي‌ها اضافه خواهد كرد و هر آمريكايي به طور متوسط ۲۲۰ هزار دلار بدهي دارد، اظهار داشت: يك خانواده آمريكايي به طور متوسط ۱۰ ميليارد تومان بدهي دارد در حالي كه پس انداز هر خانواده ۴ نفره آمريكايي حدود ۱۴۰ ميليون تومان است.

مرجع اخبار رسمي

اين كارشناس مسائل سياسي گفت: خود ترامپ گفت كه ۷ تريليون دلار در منطقه ما خرج كرده است اما باز هم زماني كه مي‌خواهد به بغداد سفر كند بايد بي سر و صدا بيايد و چراغ خاموش حركت كند و ۷ تريليون دلار معادل بيش از ۱۰۰ سال درآمد نفتي ايران است! وضع اقتصادي آمريكا به همين شفافي خراب است.

قديري ابيانه با بيان اينكه آمريكا يك راه براي جلوگيري از افول قدرت و حفظ ابرقدرتي‌اش بر دنيا دارد و آن اين است كه بر منابع نفت دنيا مسلط شود و آن را تصاحب كند، اظهار داشت: آمريكا اول از همه بايد تكليف منابع نفتي ما را روشن كند چون بعد از آن نيازي به لشكركشي به عربستان و كشورهاي حاشيه خليج فارس نيست؛ همين پايگاه‌هاي كوچك منطقه آمريكا جواب اين كشورهاي منطقه را مي‌دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۰۹:۱۵ توسط:پايشگر موضوع: نظرات (0)

شفاف سازي ۹ و ۶ ماهه صورت هاي مالي بانك گردشگري

اخبار بورس پايشگر-بانك گردشگري در دوره ۹ ماهه منتهي به ۳۰ آذر ماه ۹۷ «حسابرسي نشده» به ازاي هرسهم (۹۵۵) ريال زيان محقق كرده و اين در حالي است كه شركت در مدت مشابه سال قبل و به ازاي هر سهم ۱۱۹ ريال سود محقق كرده بود.

مرجع اخبار رسمي

ه گزارش پايگاه خبري تحليلي پايشگر، افزايش ۲۷۷ درصدي جمع هزينه ها از عمده دلايل شناسايي زيان نسبت به مدت مشابه سال قبل است. از سويي ديگر، اين شركت بر اساس عملكرد ۹ ماهه براي سال مالي منتهي به ۲۹ اسفند ۹۷ مبلغ (۵.۷۲۸) ميليارد ريال زيان خالص محقق كرده است.

عملكرد صورت هاي مالي ۶ ماهه

افزون بر اين، بانك گردشگري در دوره ۶ ماهه منتهي به ۳۱ شهريور ماه ۹۷ «حسابرسي نشده» به ازاي هرسهم (۸۲۵) ريال زيان محقق كرده است اين در حالي است كه شركت در مدت مشابه سال قبل و به ازاي هر سهم ۱۱۹ ريال سود محقق كرده بود.

لازم به ذكر است: افزايش ۱۹۱ درصدي جمع هزينه ها از عمده دلايل شناسايي زيان نسبت به مدت مشابه سال قبل در اين شفاف سازي مالي عنوان شده است. همچنين اين شركت بر اساس عملكرد ۶ ماهه براي سال مالي منتهي به ۲۹ اسفند ماه ۹۷ مبلغ (۴.۹۴۹) ميليارد ريال زيان خالص محقق كرده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۳۶:۵۲ توسط:پايشگر موضوع: نظرات (0)

گواهي فوت الكترونيكي مي شود

گواهي فوت الكترونيكي مي شود
اخبار اجتماعي پايشگر-رئيس گروه آمار مركز مديريت شبكه وزارت بهداشت، از طراحي برنامه گواهي الكترونيك فوت با همكاري بخش هاي ذي ربط در كشور خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پايشگر، اردشير خسروي، در جلسه طراحي برنامه گواهي الكترونيك فوت براي اجرايي شدن در كشور كه با حضور نمايندگان دستگاه هاي مرتبط در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: اطلاعات ثبت و طبقه بندي علل مرگ يكي از مهمترين اطلاعات مورد نياز براي سياستگذاري و برنامه ريزي نظام سلامت است.

وي افزود: در همين راستا مركز مديريت شبكه با همكاري ساير معاونت ها، ادارات و سازمان هاي مرتبط از جمله معاونت درمان، مركز مديريت آمار و فناوري اطلاعات، سازمان ثبت احوال كشور، سازمان پزشكي قانوني و دانشگاه هاي علوم پزشكي مشهد و گلستان اقدام به طراحي برنامه گواهي الكترونيك فوت كرده كه پيش نويس اين برنامه تدوين شده است.

خسروي گفت: با توجه به لزوم مشاركت ساير سازمان هاي مرتبط در اين زمينه پس از ارسال پيش نويس جلسه اي براي بررسي و بحث در مورد طرح و نيز اقدامات لازم براي اجرايي شدن آن با حضور نمايندگان اين سازمان ها برگزار مي شود تا پس از نهايي شدن سند، برنامه در كل كشور اجرايي شود.مرجع اخبار رسمي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۳۵:۰۹ توسط:پايشگر موضوع: نظرات (0)